Bemutatónk alapját Bakk Bálint, 10.c osztályos tanuló, buborékokról szóló tudományos előadása adta, ami már több versenyen is eredményesen szerpelt. A bemutatott kisérletekhez szakszerű magyarázat helyett egy mesét mondtunk el a gyerekeknek. Ezt előzetesen Édes Rebekával (8.a) közösen írtuk meg. A mese párbeszédes formát kapott, amiben egymással és a gyerekekkel is beszélgettünk. A célunk az volt, hogy interaktív előadás szülessen, amiben a kicsik is részt vehetnek. A mesén keresztül mondtuk el nekik, hogy hogyan is működnek a bemutatott kísérletek.
Az előadásunkat nagy örömmel fogadták. Kedvencük a durranógáz próba buborékban volt, de mindegyik kisgyermek kérte, hogy húzzunk köré is buborékot. Mindkettőt hatalmas lelkesedéssel próbálták ki a többi kísérlet mellett, mivel az előadás után lehetőségük volt rá, hogy a bemutatottakat maguk is kipróbálhassák, valamint, hogy a hozott buborékfújókkal játszhassanak. A kísérletezést nagyon élvezték és rengeteg kérdésük is volt. A foglalkozás végeztével nehezen szakadtak el a buborékfújóktól.
Nekem is hatalmas élmény volt megtapasztalni, hogy az óvodások mennyire örvendeztek nekünk, és hogy milyen csodálattal figyelték az előadásunkat. Annak is örülök, hogy megmutathattuk nekik a természettudomány titkait, és hogy az előadásunkkal taníthattunk nekik valami újat. Jó, hogy részese lehettem ennek az eseménynek.